Son Dakika

Amasya'da kiraz hasadı başladı: 50 bin ton rekolte hedefleniyor

Amasya'da geçen yıl zirai don nedeniyle verim kaybı yaşayan üreticiler, bu yıl 50 bin tonluk rekolte beklentisiyle kiraz hasadına başladı.

Zeynep A.1 dakika okuma0 görüntülenme
Amasya'da kiraz hasadı yapan üreticiler
Amasya'da kiraz hasadı yapan üreticiler
Paylaş:

Amasya'da kiraz üreticileri, geçen yıl yaşanan zirai don afeti nedeniyle ürün alamadıkları bahçelerinde bu sezon hasat çalışmalarına başladı. Yıkılgan köyünde düzenlenen programla start verilen hasat döneminde, üreticiler ağaçlardan topladıkları kirazları dünya pazarlarına ulaştırmak üzere hazırlıyor.

Amasya Valisi Önder Bakan, hasat programında yaptığı açıklamada kent genelinde 28 bin dekar alanda üretim yapıldığını belirtti. Vali Bakan, bu yılki hasat dönemi için 50 bin ton civarında rekolte beklendiğini ifade etti.

Amasya kirazı ihracatta öne çıkıyor

Kent ekonomisi için önemli bir yere sahip olan Amasya kirazı, lezzeti ve kalitesiyle dış pazarda da talep görüyor. Üretilen toplam ürünün yaklaşık yüzde 30'luk kısmı yurt dışına ihraç ediliyor. İhracat trafiğinin yoğunlaştığı ana pazarlar arasında şu ülkeler bulunuyor:

  • Rusya
  • Almanya
  • Irak

Üreticinin yüzü gülüyor

Geçen yıl yaşanan olumsuz hava koşulları nedeniyle zor bir sezon geçiren çiftçiler, bu yılki bereketli hasat döneminden memnuniyet duyuyor. AK Parti Amasya İl Başkanı Galip Uzun, kirazın şehrin en önemli tarımsal markalarından biri olduğunu vurgulayarak sezonun verimli geçtiğini kaydetti. Hasat programına İl Tarım ve Orman Müdürü Ahmet Arslan ile Amasya Ziraat Odası Başkanı Mustafa Cebeci de eşlik etti.

Paylaş: