Son Dakika

AK Parti Genel Merkezi'nde hareketli saatler: İki belediye başkanı ziyarete geldi

Cumhuriyet Halk Partisi'nden istifa eden Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan ve Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı, AK Parti Genel Merkezi'ne geldi.

Cem R.1 dakika okuma0 görüntülenme
AK Parti Genel Merkezi'ne gelen belediye başkanları
AK Parti Genel Merkezi'ne gelen belediye başkanları
Paylaş:

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) içindeki tartışmalar ve istifa süreçleri devam ederken, siyaset arenasında dikkat çeken bir gelişme yaşandı. CHP'den istifa eden Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan ile Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı, AK Parti Genel Merkezi'ne gelerek temaslarda bulundu. Söz konusu ziyaretler, her iki ismin de AK Parti'ye katılım sürecine dair iddiaları gündeme taşıdı.

Siyasi arenada yeni katılımlar

Türkiye'de yerel seçimlerin ardından siyasi partilerdeki hareketlilik sürüyor. Özellikle CHP bünyesinde yaşanan görüş ayrılıkları, birçok milletvekili ve belediye başkanının partiden ayrılmasına yol açtı. Bu isimlerin bir kısmı siyasi yollarına AK Parti çatısı altında devam etme kararı alırken, AK Parti yönetimi de bu katılımları süreç içerisinde resmileştirdi. Geçtiğimiz dönemlerde İstanbul Milletvekili Nimet Özdemir, Ankara Haymana Belediye Başkanı Levent Koç ve İYİ Parti'den istifa eden İstanbul Milletvekili Ersin Beyaz gibi isimler, AK Parti'ye katılarak rozetlerini takmıştı.

Özarslan ve Arı'nın genel merkez ziyareti

CHP'den istifa sürecinde parti yönetimine ve Genel Başkan Özgür Özel'e yönelik sert eleştirilerde bulunan Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan, AK Parti'ye geçeceği yönündeki iddiaları doğruladı. Özarslan, yaptığı açıklamalarda parti yönetim anlayışına tepki göstermişti. Aynı gün içerisinde AK Parti Genel Merkezi'ne gelen bir diğer isim ise Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı oldu. 2019 yılında AK Parti'den seçilen ancak daha sonra görevinden ayrılıp İYİ Parti'ye geçen Arı, 2024 yerel seçimlerinde Nevşehir Belediye Başkanı olarak seçilmişti. Arı'nın da AK Parti'ye geri döneceği uzun süredir siyasi kulislerde konuşuluyordu.

  • Mesut Özarslan, CHP yönetimindeki üslup tartışmaları nedeniyle partisinden ayrılmıştı.
  • Rasim Arı, 2024 yerel seçimlerinde İYİ Parti adayı olarak Nevşehir Belediye Başkanı seçilmişti.
  • İki başkanın aynı gün AK Parti Genel Merkezi'ne gitmesi, katılımların kısa süre içerisinde tamamlanabileceği beklentisini oluşturdu.
Paylaş: