Son Dakika

Adana'da aşırı sıcaklar hayatı durdurdu: Termometreler 42 dereceyi gördü

Adana'da hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerine çıkarak 42 dereceye ulaştı. Aşırı sıcaklar nedeniyle kent merkezindeki cadde ve sokaklar boş kaldı.

Tolga V.1 dakika okuma0 görüntülenme
Adana'da termometreler 42 dereceyi gösterdi.
Adana'da termometreler 42 dereceyi gösterdi.
Paylaş:

Adana'da Kavurucu Sıcaklar Etkili Oluyor

Türkiye'nin en sıcak illerinden biri olan Adana'da termometreler 42 dereceyi gösterirken, araç içi sıcaklıklar ise 48 dereceye kadar yükseldi. Yüksek hava sıcaklığı ve nem oranı, kent genelinde yaşamı olumsuz etkiledi. Aşırı sıcaklar nedeniyle vatandaşlar dışarı çıkmak yerine gölge alanları ve klimalı ortamları tercih edince cadde ve sokaklar boş kaldı.

Sıcaklıklar Canlı Yaşamını Zorluyor

Hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi, yalnızca insanları değil sokak hayvanlarını da zor durumda bıraktı. Sıcaklardan bunalan hayvanlar gölgelik alanlara sığınırken, kuşlar serinlemek için su birikintilerini kullandı. Kentin çeşitli noktalarında bazı vatandaşların parklardaki banklarda serinlemeye çalıştığı gözlemlendi. Seyhan ilçesindeki Atatürk Parkı'nda açıklamalarda bulunan Ali Duran, nemle birlikte artan sıcakların yaşamı zorlaştırdığını belirterek, yaz aylarında serinlemek için kapalı ve klimalı mekanlara sığındıklarını ifade etti. Vatandaşlar, bölgeye seyahat etmek isteyenlere kış aylarını tercih etmeleri tavsiyesinde bulundu.

Paylaş: