ABD'de orman yangınları: 3 itfaiyeci hayatını kaybetti
ABD'nin Utah, Arizona ve Colorado eyaletlerinde devam eden orman yangınlarına müdahale eden 3 itfaiyeci yaşamını yitirdi. Bölgedeki yangınlar geniş bir alana yayıldı.

Amerika Birleşik Devletleri'nin batı bölgesinde etkisini gösteren orman yangınları ciddi bir can kaybına yol açtı. Utah, Arizona ve Colorado eyaletlerinde aynı anda etkili olan yangınlarda alevlerle mücadele eden 3 itfaiyeci hayatını kaybetti.
Yangınlar geniş bir alana yayıldı
Bölgedeki kuraklık ve yüksek sıcaklıkların etkisiyle kısa sürede yayılan alevler, binlerce hektarlık ormanlık alanın kül olmasına neden oldu. Yerel yetkililer, yangınların kontrol altına alınması için yoğun çaba sarf edildiğini ancak zorlu arazi koşullarının söndürme çalışmalarını güçleştirdiğini bildirdi.
Bölgedeki itfaiye ekipleri zorlu şartlarla mücadele ediyor
Yangınların yoğunlaştığı bölgelerde yaşanan kayıplar, müdahale ekiplerinin karşılaştığı riskleri bir kez daha gözler önüne serdi. Olayla ilgili edinilen bilgilere göre:
- Utah, Arizona ve Colorado eyaletlerinde yangın riski en üst seviyede seyrediyor.
- Hayatını kaybeden itfaiyecilerin yangın söndürme operasyonları sırasında görev başında olduğu belirtildi.
- Binlerce hektarlık alanın zarar gördüğü yangınlarda tahliye çalışmaları da yakından takip ediliyor.
Yetkililer, yangınların çıkış nedenlerini araştırmak üzere soruşturma başlatıldığını ve bölge halkını dikkatli olmaları konusunda uyardıklarını aktardı.



