Son Dakika

ABD'de orman yangınları: 3 itfaiyeci hayatını kaybetti

ABD'nin Utah, Arizona ve Colorado eyaletlerinde devam eden orman yangınlarına müdahale eden 3 itfaiyeci yaşamını yitirdi. Bölgedeki yangınlar geniş bir alana yayıldı.

Cem R.1 dakika okuma0 görüntülenme
ABD'de orman yangınları sonucu hayatını kaybeden itfaiyeciler
ABD'de orman yangınları sonucu hayatını kaybeden itfaiyeciler
Paylaş:

Amerika Birleşik Devletleri'nin batı bölgesinde etkisini gösteren orman yangınları ciddi bir can kaybına yol açtı. Utah, Arizona ve Colorado eyaletlerinde aynı anda etkili olan yangınlarda alevlerle mücadele eden 3 itfaiyeci hayatını kaybetti.

Yangınlar geniş bir alana yayıldı

Bölgedeki kuraklık ve yüksek sıcaklıkların etkisiyle kısa sürede yayılan alevler, binlerce hektarlık ormanlık alanın kül olmasına neden oldu. Yerel yetkililer, yangınların kontrol altına alınması için yoğun çaba sarf edildiğini ancak zorlu arazi koşullarının söndürme çalışmalarını güçleştirdiğini bildirdi.

Bölgedeki itfaiye ekipleri zorlu şartlarla mücadele ediyor

Yangınların yoğunlaştığı bölgelerde yaşanan kayıplar, müdahale ekiplerinin karşılaştığı riskleri bir kez daha gözler önüne serdi. Olayla ilgili edinilen bilgilere göre:

  • Utah, Arizona ve Colorado eyaletlerinde yangın riski en üst seviyede seyrediyor.
  • Hayatını kaybeden itfaiyecilerin yangın söndürme operasyonları sırasında görev başında olduğu belirtildi.
  • Binlerce hektarlık alanın zarar gördüğü yangınlarda tahliye çalışmaları da yakından takip ediliyor.

Yetkililer, yangınların çıkış nedenlerini araştırmak üzere soruşturma başlatıldığını ve bölge halkını dikkatli olmaları konusunda uyardıklarını aktardı.

Paylaş: