ABD, Ben Gurion Havalimanı'ndaki yakıt ikmal uçaklarını azaltıyor
İsrail'in talebi doğrultusunda Tel Aviv'deki Ben Gurion Havalimanı'nda bulunan ABD yakıt ikmal uçaklarının sayısı azaltılıyor. Kararın arkasında yaz dönemi yoğunluğu var.

Ben Gurion Havalimanı'nda kapasite artışı
ABD ordusu, İsrail yönetiminden gelen talep üzerine Tel Aviv'de bulunan Ben Gurion Havalimanı'ndaki yakıt ikmal uçaklarının sayısında değişikliğe gidiyor. Havalimanında konuşlu bulunan uçakların bölgedeki diğer askeri üslere nakledilmesine başlandığı açıklandı. Bu adımın, yaz aylarında yaşanması beklenen yoğun hava trafiğine hazırlık amacıyla havalimanının operasyonel kapasitesini artırmak için atıldığı belirtildi.
Askeri varlıkta değişiklik yok
Söz konusu taşıma süreciyle ilgili detaylar netleşirken, ABD makamları bölgedeki askeri varlığa dair önemli bir açıklama yaptı. Yapılan bilgilendirmeye göre:
- Yakıt ikmal uçaklarının sayısı azaltılıyor.
- Söz konusu uçaklar bölgedeki alternatif üslere kaydırılıyor.
- Havalimanında görevli ABD askerlerinin sayısında herhangi bir eksilme yaşanmayacak.
Bu düzenleme, İsrail'in sivil havacılık trafiğini yönetme ve havalimanı verimliliğini koruma stratejisinin bir parçası olarak değerlendiriliyor.


