AB Komisyonu Binasında Klima Krizi: Üst Düzeye Serbest, Çalışanlara Yasak
Brüksel'deki AB Komisyonu binasında aşırı sıcaklar nedeniyle alınan klima kararı çalışanlar arasında tepkiye yol açtı. Üst düzey yetkililere klima serbestken, diğer personelin soğutma sistemine erişimi kısıtlandı.

Brüksel'de bulunan Avrupa Birliği Komisyonu merkez binasında, etkili olan aşırı hava koşulları nedeniyle alınan bir karar, çalışanlar arasında tartışmalara neden oldu. Uluslararası basında yer alan haberlere göre, dün Komisyon personeline gönderilen bir mesajla, Berlaymont binasının 1'inci ile 7'nci katları arasındaki soğutma sistemlerinin günün geri kalanında zorunlu olarak devre dışı bırakıldığı bildirildi. Bu durum, özellikle alt katlarda görev yapan personelin sıcak havada çalışmasına yol açtı.
Uygulamaya yönelik eleştiriler gecikmedi. İsminin açıklanmasını istemeyen ve binanın alt katlarında çalışan bir AB Komisyonu yetkilisi, üst katlarda klima sisteminin çalışmaya devam ettiğini belirterek bu durumu, "Sanki feodalizm gibi" sözleriyle yorumladı. Başka bir yetkili ise uygulamayı "utanç verici" olarak nitelendirirken, 8'inci katta görev yapan bir çalışan da klima çalışmasına rağmen ofis sıcaklığının 25,7 dereceye ulaştığını ifade etti.
AB Komisyonu'nda Klima Uygulamasının Detayları
13 katlı Berlaymont binasında, AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen'in makamı en üst kat olan 13'üncü katta bulunuyor. Komisyon üyeleri, genel müdürler ve diğer üst düzey yetkililerin ofislerinin büyük bir kısmı ise 8'inci kat ve üzerindeki bölümlerde yer alıyor. Alınan kararla, bu üst katlardaki personelin klimaları kullanmaya devam ederken, alt katlardaki çalışanların bu imkandan mahrum bırakılması tepki çekti.
Belçika'da Aşırı Sıcaklar ve Uyarılar
Belçika, dün 2026 yılının en yüksek sıcaklıklarını kaydetti. Belçika Kraliyet Meteoroloji Enstitüsü, Uccle'deki resmi ölçüm istasyonunda hava sıcaklığının 35,3 dereceye kadar çıktığını duyurdu. Aşırı sıcaklar nedeniyle ülkenin büyük bir bölümünde kırmızı ve turuncu alarm durumları devam ediyor. Ulusal Kriz Merkezi yetkilileri, halkı günün en sıcak saatlerinde dışarıda kalmamaları, bol sıvı tüketmeleri ve serin yerlerde bulunmaları konusunda uyardı. Özellikle yaşlılar ve kronik hastalığı bulunanların durumuna dikkat edilmesi çağrısı yapıldı.


