Son Dakika

41 yıl sonra gelen onur: Askerlikte yaralanan Yahya Avşan gazi unvanını aldı

Silopi'de 1985 yılında askerlik görevini yaparken gözünden yaralanan Yahya Avşan, 41 yıl süren bekleyişin ardından gazi unvanına kavuştu.

Ece M.1 dakika okuma0 görüntülenme
Yahya Avşan ve Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı
Yahya Avşan ve Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı
Paylaş:

Askerlik görevinde meydana gelen kaza

Yahya Avşan, 1985 yılında Şırnak'ın Silopi ilçesinde jandarma er olarak vatani görevini ifa ettiği sırada bir kaza geçirdi. Görev başındayken düşmesi sonucu gözüne cisim batan Avşan, olay sonrası tedavi altına alındı. Hastane sürecinin ardından 1986 yılında terhis edilen Avşan, sivil hayatına dönerek bir kamu kurumunda görev yapmaya başladı. Aradan geçen 41 yıl boyunca tek gözüyle yaşamını sürdüren Avşan, geçmişte gazi işlemleri için herhangi bir müracaatta bulunmamıştı.

Gazilik hakları 41 yıl sonra teslim edildi

Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şubesi, Yahya Avşan'ın durumunu öğrenerek geçtiğimiz yıl yasal süreç başlattı. Yapılan başvuruların olumlu sonuçlanmasıyla birlikte Avşan, 41 yıl aradan sonra gazi unvanını resmen kazandı ve kendisine tanınan haklardan yararlanmaya başladı.

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Dernek Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı, Avşan'ın bugüne kadar gazi işlemleri konusunda kararsız kaldığını belirtti. Kumartaşlı, sürecin tamamlanmasıyla birlikte Avşan'ın gazi camiasına dahil olduğunu ifade ederek, bu şerefli unvanın kendisi ve ailesi için önemli bir miras olduğunu vurguladı.

Paylaş: