Muğla Menteşe'de aşırı sıcaklar: Termometreler 45 dereceyi gördü
Muğla'nın Menteşe ilçesinde hava sıcaklıklarının 45 dereceye ulaşması günlük yaşamı olumsuz etkiledi. Vatandaşlar serinlemek için gölge alanlara yöneldi.

Menteşe'de hava sıcaklığı rekor seviyede
Muğla'nın Menteşe ilçesinde mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklıkları, sosyal ve ekonomik hayatı yavaşlattı. Bölgede yapılan ölçümlerde termometreler 45 dereceyi gösterdi. Yüksek nem oranıyla birleşen aşırı sıcaklar, dışarıdaki işlerini halletmekte olan vatandaşlar için zorlu anlara neden oldu.
Vatandaşlar gölge alanlara sığındı
Hava sıcaklığının öğle saatlerinde en yüksek seviyeye ulaşmasıyla birlikte ilçe merkezindeki cadde ve sokaklar boş kaldı. Güneşin etkisinden korunmak isteyen vatandaşlar, parklardaki gölge alanları ve kapalı mekanları tercih etti. İlçe genelinde sıcak hava dalgasının etkisiyle dış mekanlardaki hareketlilikte belirgin bir azalma gözlendi. Uzmanlar, özellikle kronik rahatsızlığı olan vatandaşların ve yaşlıların güneş ışınlarının en dik geldiği saatlerde dışarı çıkmamaları konusunda uyarılarda bulunuyor.

