Enerji tasarrufu için 24 derece çağrısı: Yeni kampanya başladı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, yaz aylarında artan klima kullanımında tasarruf sağlamak amacıyla 24DereceİleMümkün kampanyasını başlattı.

Klima kullanımında verimlilik dönemi
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı öncülüğünde, Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) tarafından yeni bir tasarruf girişimi hayata geçiriliyor. Yaz aylarında hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte elektrik tüketiminde önemli bir paya sahip olan klimaların daha verimli kullanılması hedefleniyor. 24DereceİleMümkün etiketiyle yürütülen kampanya, vatandaşları bilinçli tüketim alışkanlıklarına davet ediyor.
Tasarruf için dikkat edilmesi gerekenler
Kampanya kapsamında klimaların 24 derecede çalıştırılmasının hem enerji verimliliği sağladığı hem de faturalara olumlu yansıdığı vurgulanıyor. Yetkililer, sadece derece ayarıyla sınırlı kalmayıp şu adımların da tasarrufa katkı sağlayacağını belirtiyor:
- Klimaların yıllık periyodik bakımlarının aksatılmadan yapılması.
- Cihazların filtrelerinin düzenli olarak temizlenmesi.
- İç ve dış ünite temizliğine özen gösterilerek motorun zorlanmasının engellenmesi.
- Dış ortamla ısı alışverişini kesmek için kapı ve pencerelerin kapalı tutulması.
Enerji verimliliğini artırmayı amaçlayan bu uygulama, elektrik şebekesi üzerindeki yükün dengelenmesi ve bireysel bütçelerin korunması noktasında önem taşıyor.
