Çevre

DSÖ: Aşırı sıcaklar her yıl 500 bin kişinin ölümüne neden oluyor

Dünya Sağlık Örgütü Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, küresel çapta her yıl yaklaşık yarım milyon insanın aşırı sıcaklar nedeniyle hayatını kaybettiğini duyurdu.

Baran H.1 dakika okuma0 görüntülenme
Dünya Sağlık Örgütü binası ve küresel iklim krizi
Dünya Sağlık Örgütü binası ve küresel iklim krizi
Paylaş:

Küresel Isınmanın Sağlık Üzerindeki Etkileri

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, iklim değişikliği ve buna bağlı olarak artan hava sıcaklıklarının insan sağlığı üzerindeki yıkıcı etkilerine dikkat çekti. Ghebreyesus, dünya genelinde aşırı sıcaklara bağlı nedenlerle her yıl yaklaşık 500 bin kişinin yaşamını yitirdiğini açıkladı.

Ghebreyesus, bu ölümlerin büyük bir kısmının aslında önlenebilir nitelikte olduğunu vurguladı. Uzmanlar, sıcak hava dalgalarının özellikle yaşlılar, kronik hastalığı olanlar ve savunmasız gruplar üzerinde ciddi risk oluşturduğunu belirtiyor.

Sıcaklık ve Salgın Hastalıklar

DSÖ yetkilileri, iklimsel değişimlerin sadece sıcaklık artışıyla sınırlı kalmadığını, aynı zamanda hastalıkların yayılma dinamiklerini de etkilediğini ifade ediyor. Ghebreyesus, sıcaklık verilerinin yanı sıra güncel Ebola salgını hakkında da değerlendirmelerde bulundu. Salgın hastalıklarla mücadele ve çevresel faktörlerin sağlık üzerindeki riskleri, kurumun gündeminde yer almaya devam ediyor.

  • Aşırı sıcaklar yıllık 500 bin ölüme yol açıyor.
  • Ölümlerin çoğu erken müdahale ve önleyici tedbirlerle engellenebilir.
  • İklim değişikliği sağlık sistemleri üzerinde baskı oluşturuyor.
  • Ebola salgınına karşı izleme ve kontrol çalışmaları sürüyor.
Paylaş: