Çevre

DOA sistemine geçiş süreci: HOREKA işletmeleri için kayıtlar sürüyor

Türkiye'de 1 Temmuz tarihinde başlayacak Depozitosu Olan Ambalajlar sistemine hazırlık kapsamında HOREKA işletmelerinin kayıt süreçleri devam ediyor.

Zeynep A.1 dakika okuma0 görüntülenme
Depozitosu Olan Ambalajlar sistemi kapsamında HOREKA işletmelerinin sisteme kayıt süreci
Depozitosu Olan Ambalajlar sistemi kapsamında HOREKA işletmelerinin sisteme kayıt süreci
Paylaş:

Depozitosu Olan Ambalajlar Sisteminde Hazırlıklar

Türkiye genelinde çevre kirliliğini azaltmak ve geri dönüşümü teşvik etmek amacıyla hayata geçirilen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) sisteminde geri sayım başladı. 1 Temmuz tarihi itibarıyla ulusal entegrasyon sürecine geçiş yapacak olan sistemde, otel, restoran ve kafe sektörlerini kapsayan HOREKA işletmelerinin sisteme dahil olma süreci tüm hızıyla ilerliyor.

HOREKA İşletmeleri İçin Kayıt Süreci

Sistemin sağlıklı bir şekilde işleyebilmesi için otel, restoran ve kafe gibi işletmelerin DOA platformuna kayıt yaptırması zorunluluk arz ediyor. Kayıt süreçleri ile ilgili olarak işletmelere şu hatırlatmalar yapılıyor:

  • İşletmelerin 1 Temmuz tarihine kadar sisteme tam entegrasyon sağlaması bekleniyor.
  • Kayıt işlemleri, sistemin operasyonel verimliliği açısından büyük önem taşıyor.
  • Sistem, ambalaj atıklarının takibini ve ekonomiye kazandırılmasını daha şeffaf hale getirmeyi amaçlıyor.

DOA sistemi, özellikle yoğun ambalaj tüketiminin olduğu ticari alanlarda atık yönetimini standart bir yapıya kavuşturmayı hedefliyor. İşletmelerin sisteme kaydının tamamlanmasıyla birlikte, Türkiye genelindeki geri dönüşüm hedeflerine ulaşılması planlanıyor.

Paylaş: