Asayiş

Kütahya'da Okul Etkinliğinde Tavuklu Pilav Ziyafeti Zehirlenmeyle Sona Erdi: 98 Kişi Hastanelik Oldu

Kütahya'da bir ortaokulda düzenlenen etkinlikte ikram edilen tavuklu pilav, 84'ü öğrenci 98 kişiyi gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelik etti. Sağlık durumları iyi olan vatandaşlar tedavi altına alınırken, olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

Baran H.1 dakika okuma0 görüntülenme
Kütahya'da bir ortaokulda düzenlenen etkinlikte tavuklu pilav dağıtılması sonrası 98 kişi zehirlenme şüphesiyle hastaneye kaldırıldı.
Kütahya'da bir ortaokulda düzenlenen etkinlikte tavuklu pilav dağıtılması sonrası 98 kişi zehirlenme şüphesiyle hastaneye kaldırıldı.
Paylaş:

Kütahya'nın merkezinde bir ortaokulda düzenlenen etkinlikte dağıtılan tavuklu pilavın ardından çok sayıda kişi gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastaneye kaldırıldı. Olay, dün öğle saatlerinde okul bahçesinde gerçekleşti. Okul yönetimi tarafından öğrencilere ve etkinliğe katılan diğer davetlilere tavuklu pilav ikram edildiği öğrenildi.

Etkinlik Sonrası Gelişen Sağlık Sorunları

İkramın ardından kısa süre sonra, katılanlardan bazıları mide bulantısı, kusma ve karın ağrısı gibi şikayetlerle rahatsızlanmaya başladı. Şikayetlerin yaygınlaşması üzerine durum sağlık ekiplerine bildirildi. Olay yerine gelen ambulanslarla, rahatsızlanan 84 öğrenci ve 14 yetişkin olmak üzere toplam 98 kişi, Kütahya'daki çeşitli hastanelere sevk edildi. Hastaneye kaldırılanların genel sağlık durumlarının iyi olduğu, hayati tehlikelerinin bulunmadığı belirtildi.

Soruşturma Başlatıldı

Gıda zehirlenmesi şüphesi üzerine harekete geçen yetkililer, olayla ilgili kapsamlı bir soruşturma başlattı. Zehirlenmeye neden olan gıdanın kaynağını belirlemek amacıyla pilavdan ve diğer ikram edilen yiyeceklerden numuneler alındığı öğrenildi. Numunelerin tahlil sonuçlarının, olayın nedenine ışık tutması bekleniyor. Okul yönetimi ve ilgili gıda tedarikçileri hakkında inceleme başlatıldığı bildirildi.

Bu tür toplu gıda zehirlenmesi vakaları, özellikle okul gibi toplu yaşam alanlarında yaşanan etkinliklerde hijyen ve gıda güvenliği standartlarının önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Yetkililer, benzer olayların yaşanmaması için denetimlerin artırılacağını belirtti.

Paylaş: