İstanbul'da Sahte Banka Kartı Davasında 36 Tutuklu Sanık Tahliye Edildi
İstanbul'da, sahte banka kartlarıyla suç geliri elde etme iddiasıyla yargılanan 112 sanıklı davada, 36 tutuklu sanık adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Mahkeme, 20 sanığın tutukluluk halinin devamına karar verdi.

İstanbul'da, hayali POS işlemleri ve sahte banka kartları aracılığıyla yasa dışı yollarla para akladığı iddia edilen 112 sanıklı davada önemli bir gelişme yaşandı. Mahkeme, yargılanan tutuklu sanıklardan 36'sının adli kontrol şartıyla tahliyesine karar verirken, 20 sanığın ise tutukluluk halinin devam etmesine hükmetti.
Sahte Kartlarla Suç Geliri Elde Etme İddiası
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, sanıkların, çeşitli yöntemlerle elde ettikleri sahte banka kartlarını kullanarak, hayali POS cihazları üzerinden işlem yaptıkları ve bu yolla elde ettikleri suç gelirlerini akladıkları öne sürüldü. Aralarında Taç Döviz'in de bulunduğu belirtilen olayda, sanıkların kurduğu karmaşık finansal ağ ile sisteme zarar verdikleri ifade edildi. Davanın başından beri toplam 112 kişi hakkında işlem yapılırken, bu kişilerden bir kısmı tutuklu olarak yargılanıyordu.
Mahkemeden Tahliye Kararı
İstanbul Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen duruşmada, tutuklu sanıkların avukatları müvekkillerinin tahliyesini talep etti. Mahkeme heyeti, delillerin toplanmış olması, sanıkların tutuklu kaldıkları süre ve dosyanın geldiği aşama gibi unsurları göz önünde bulundurarak, 36 sanık hakkında yurt dışına çıkış yasağı ve imza atma gibi adli kontrol tedbirleri uygulanarak tahliye kararı verdi. Ancak, dosyadaki delil durumu ve kaçma şüphesi gibi nedenlerle 20 sanığın tutukluluk halinin devamına karar verildi. Dava, ilerleyen günlerde görülmeye devam edecek.


