Asayiş

Bad-ı Saba Konutları davasında 2 kamu görevlisi hakkında hapis istemi

Kahramanmaraş merkezli depremlerde yıkılan ve 42 kişinin hayatını kaybettiği Bad-ı Saba Konutları ile ilgili yürütülen soruşturmada 2 kamu görevlisine dava açıldı.

Elif K.1 dakika okuma0 görüntülenme
Kahramanmaraş depreminde yıkılan binalara dair adli süreç devam ediyor.
Kahramanmaraş depreminde yıkılan binalara dair adli süreç devam ediyor.
Paylaş:

Deprem Soruşturmasında Yeni Gelişme

Kahramanmaraş merkezli depremlerde yıkılan ve 42 kişinin hayatını kaybettiği Bad-ı Saba Konutları ile ilgili yürütülen hukuki süreç devam ediyor. Yapılan incelemeler ve hazırlanan dosyalar neticesinde, yıkımda sorumluluğu bulunduğu iddia edilen 2 kamu görevlisi hakkında dava açılmasına karar verildi.

22 Yıla Kadar Hapis İstemi

Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, söz konusu kamu görevlileri için 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası talep ediliyor. Yargı sürecinin sağlıklı yürütülmesi amacıyla, bu yeni dava dosyası, Bad-ı Saba Konutları ile ilgili devam eden ana dava dosyasıyla birleştirildi.

  • Olay: Bad-ı Saba Konutları yıkımı
  • Can Kaybı: 42 kişi
  • Sanık Sayısı: 2 kamu görevlisi
  • İstenen Ceza: 22 yıl 6 aya kadar hapis

Deprem sonrası başlatılan teknik incelemeler ve bilirkişi raporları doğrultusunda, inşaatın yapım aşamasındaki denetim süreçleri ve kamu personelinin sorumlulukları mercek altına alınmıştı. Birleştirilen dava dosyası üzerinden yargılamalar, konutların yıkılmasına sebebiyet veren ihmaller zinciri üzerinde yoğunlaşacak.

Paylaş: