Ekonomi

TMO hububat alım ödemelerini çiftçilerin hesaplarına yatırdı

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisi tarafından gerçekleştirilen hububat alımlarına ilişkin ilk ödemelerin çiftçilerin hesaplarına geçtiğini duyurdu.

Selin Ç.1 dakika okuma0 görüntülenme
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı hububat alım ödemeleri hakkında açıklama yaptı
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı hububat alım ödemeleri hakkında açıklama yaptı
Paylaş:

Hububat alım ödemeleri hesaplara geçti

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) tarafından yürütülen hububat alım sürecine dair güncel gelişmeleri paylaştı. Bakan Yumaklı, üreticilerin merakla beklediği ödeme takviminin başladığını ve ilk etap ödemelerin çiftçilerin banka hesaplarına aktarıldığını belirtti.

Hasat dönemi ve alım süreci detayları

Türkiye genelinde 3 Haziran tarihinde başlayan hububat alım çalışmaları, TMO'nun koordinasyonunda yürütülüyor. Bakanlık tarafından sağlanan bilgilere göre, alım süreci kapsamında üreticilerden teslim alınan ürünlerin bedelleri belirlenen takvim çerçevesinde ödeniyor. Hububat alım sürecine dair öne çıkan noktalar şunlar:

  • Alım sürecine 3 Haziran tarihinde start verildi.
  • Üreticilerin teslim ettiği ürünlerin ilk ödemeleri bugün itibarıyla hesaplara geçti.
  • TMO, üreticinin emeğini korumak adına alım ve ödeme süreçlerini eşgüdümlü yürütüyor.

Tarımsal üretimin devamlılığı için üreticilerin finansal ihtiyaçlarının zamanında karşılanması önem arz ediyor. Bakanlık, hasat döneminin verimli geçmesi ve çiftçilerin ürünlerini piyasa koşullarında değerinde satabilmesi için gerekli teknik ve idari çalışmaları sürdürüyor.

Paylaş: