Şirketler

Sıfır Atık kapsamında Depozito Yönetim Sistemi için geri sayım başladı

Türkiye genelinde 1 Temmuz itibarıyla başlayacak Depozito Yönetim Sistemi için firmalar hazırlıklarını tamamlıyor. Çevre koruma hedefleri doğrultusunda atık yönetimi değişiyor.

Burak Y.1 dakika okuma0 görüntülenme
Depozito Yönetim Sistemi geri dönüşüm kutusu
Depozito Yönetim Sistemi geri dönüşüm kutusu
Paylaş:

Depozito Yönetim Sistemi ile atık yönetiminde yeni dönem

Türkiye genelinde Sıfır Atık Hareketi çerçevesinde yürütülen çalışmalar kapsamında, 1 Temmuz tarihi itibarıyla Depozito Yönetim Sistemi uygulamasına geçiliyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı öncülüğünde hayata geçirilen bu sistem, ambalajlı ürünlerin geri dönüşüm sürecini daha verimli hale getirmeyi hedefliyor. Söz konusu düzenleme ile birlikte tüketicilerin satın aldıkları ürünlerin ambalajlarını sisteme dahil işletmelere iade ederek depozito bedellerini geri almaları amaçlanıyor.

Firmalar hazırlıklarını tamamlıyor

Uygulamanın yürürlüğe girmesine sayılı günler kala, ürünlerinde ambalaj kullanan birçok firma teknik altyapı çalışmalarında sona geldi. Sistemin sorunsuz işlemesi için yürütülen hazırlık süreçleri kapsamında öne çıkan noktalar şunlar:

  • Ambalajların sisteme uygun şekilde barkodlanması ve tanımlanması.
  • İade noktalarında kullanılacak otomatların veya toplama merkezlerinin kurulumu.
  • Tedarik zincirindeki tüm paydaşların yeni mevzuata uyumlu hale getirilmesi.

Firmaların büyük bir bölümü, 1 Temmuz itibarıyla başlayacak olan bu zorunlu sürece uyum sağlamak için lojistik ve teknolojik altyapılarını güncelledi. Sistem, özellikle plastik, cam ve metal ambalajların ekonomiye yeniden kazandırılması noktasında kritik bir rol üstleniyor.

Paylaş: