B-Reçete Sistemi 1 Temmuz'da başlıyor: Tarımda yeni dönem
Tarım ve Orman Bakanlığı, bitki koruma ürünlerinin kullanımı ve takibini dijitalleştirecek B-Reçete Sistemi'ni 1 Temmuz itibarıyla ülke genelinde başlatıyor.

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, tarımsal üretimde kullanılan bitki koruma ürünlerinin takibini daha şeffaf ve güvenli hale getirmek amacıyla geliştirilen B-Reçete Sistemi'nin uygulama tarihini açıkladı. Bakan Yumaklı, sistemin 1 Temmuz tarihinden itibaren 81 ilde eş zamanlı olarak hayata geçirileceğini duyurdu.
Bitki koruma ürünlerinde dijital takip
B-Reçete Sistemi, tarım sektöründe zirai ilaç olarak bilinen bitki koruma ürünlerinin reçetelendirilmesi, satışı ve kullanım süreçlerini dijital ortamda kayıt altına almayı hedefliyor. Bu sistemle birlikte, hatalı veya kontrolsüz ilaç kullanımının önüne geçilmesi ve gıda güvenliğinin artırılması amaçlanıyor. Bakanlık, sistemin devreye girmesiyle birlikte tarımsal üretimde kullanılan kimyasalların izlenebilirliğinin güçleneceğini belirtiyor.
Sistemin temel hedefleri
Yeni uygulama ile tarımsal üretim süreçlerinde standardizasyon sağlanması öngörülüyor. Sistemin temel kazanımları arasında şunlar yer alıyor:
- Tarımsal ilaçların kullanımında kayıtlılık oranının artırılması.
- İlaca karşı direnç oluşumunun engellenmesi için doğru doz ve zamanlama takibi.
- Üretimden sofraya gıda güvenliği zincirinin güçlendirilmesi.
- Yetkisiz veya yasaklı ürün kullanımının denetlenebilir hale gelmesi.
Tarımsal verimliliği artırmayı hedefleyen bu düzenleme, bitki sağlığının korunması ve çevreye verilebilecek olası zararların minimize edilmesi noktasında stratejik bir adım olarak değerlendiriliyor. Uygulamanın başlamasıyla birlikte, üreticilerin ve bayilerin sisteme uyum süreçleri Tarım ve Orman Bakanlığı il ve ilçe müdürlükleri tarafından koordine edilecek.