YÖK Başkanı Özvar'dan kuantum teknolojileri için eğitim hamlesi
Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, Türkiye'nin kuantum teknolojileri alanında yetkin insan kaynağı yetiştirmek için lisans programları planladıklarını duyurdu.

Kuantum teknolojileri için yeni lisans programları yolda
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, Türkiye'nin teknolojik dönüşüm süreçlerinde önemli bir yer tutan kuantum alanına yönelik akademik çalışmaların hız kazanacağını açıkladı. Özvar, üniversitelerde lisans seviyesinde kuantum odaklı yeni programların hayata geçirilmesi için planlamaların devam ettiğini belirtti.
Geleceğin teknolojileri arasında gösterilen kuantum teknolojileri, ülkelerin stratejik rekabet gücünü belirleyen unsurlar arasında yer alıyor. Bu kapsamda Türkiye'nin bilgi birikimini artırmak ve nitelikli uzmanlar yetiştirmek amacıyla eğitim sisteminde köklü bir adım atılması hedefleniyor.
Kuantum alanında insan kaynağı zorunluluğu
YÖK Başkanı Özvar, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede kuantum teknolojilerinin bir tercih değil, Türkiye için stratejik bir zorunluluk olduğunu vurguladı. Özvar'ın açıklamalarından öne çıkan başlıklar şunlardır:
- Kuantum alanında güçlü bir insan kaynağı yetiştirilmesi hedefleniyor.
- Ülke genelinde kapsamlı bir araştırma altyapısının kurulması amaçlanıyor.
- Lisans seviyesinde uzmanlaşmış yeni eğitim programlarının müfredata dahil edilmesi planlanıyor.
Bu girişim, Türkiye'deki üniversitelerin yüksek teknoloji alanındaki yetkinliklerini artırarak, küresel düzeyde yürütülen kuantum araştırmalarına yerli bir katkı sağlamayı amaçlıyor.



