İran ve Suudi Arabistan Dışişleri Bakanları Görüştü: Müzakereler Masada
İran Dışişleri Bakanı Hüseyin Emir Abdullahiyan ve Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan, bölgesel gelişmeler ve uluslararası ilişkiler üzerine bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede, İran ile ABD arasındaki müzakere süreci ve nükleer anlaşmadaki yükümlülüklerin durumu ele alındı.

İran Dışişleri Bakanı Hüseyin Emir Abdullahiyan, Suudi Arabistanlı mevkidaşı Faysal bin Ferhan ile telefonda görüştü. Görüşmede, iki ülke arasındaki ilişkiler ve bölgesel gelişmelerin yanı sıra İran ile ABD arasındaki devam eden müzakere süreci ve nükleer anlaşma kapsamında üstlenilen yükümlülüklerin yerine getirilmesi konuları masaya yatırıldı.
İran-ABD Müzakere Sürecinin Durumu
Bakanlar, İran ve ABD arasında sürdürülen dolaylı görüşmelerin mevcut durumu hakkında fikir alışverişinde bulundu. Bu görüşmelerin temel amacı, İran'ın nükleer programına ilişkin uluslararası endişeleri gidermek ve varılan mutabakat zaptındaki tarafların yükümlülüklerini netleştirmektir. Görüşmede, mutabakat zaptında yer alan taahhütlerin yerine getirilmesi noktasında atılacak adımlar değerlendirildi.
Bölgesel İstikrar ve İlişkiler
Görüşmede ayrıca, Orta Doğu'daki güncel gelişmeler ve bölgesel istikrarın sağlanmasına yönelik atılabilecek adımlar da ele alındı. İran ve Suudi Arabistan, bölgenin iki önemli aktörü olarak, barış ve güvenliğin tesisi konusunda karşılıklı diyalog ve iş birliğinin önemine vurgu yaptı. İki bakanın iletişimi, bölgedeki gerilimlerin azaltılması ve iş birliği alanlarının genişletilmesi açısından önem taşıyor.